Dijous, 28 de gener. DVD-Forum: Els internats de la por

Dijous, 28 de gener, a les 18:50 horas, a la seu de Plural-21

presenta i modera:

CRISTINA GUERRA, col·laboradora de Plural-21.

Activitat gratuïta.


Dijous, 28 de gener. DVD-Forum: 

“ELS INTERNATS DE LA POR”

Amb la presencia de dos dels protagonistes testimonials del documental: 

Juan Antonio Miguel Marina i Carlos Carceller Ruíz (*)

20150414-Internats_dibuix-nen-encongit-w

Fins ben entrada la democràcia, milers de nens i nenes continuaven tancats en internats.

Col·legis religiosos, orfenats, preventoris antituberculosos o centres d’Auxili Social es van convertir en una mena de presó per a aquests infants.

Allà van patir abusos físics, psíquics, sexuals, explotació laboral o pràctiques mèdiques dubtoses.

Avui destapen aquest passat ocult i silenciat. A diferència de països com Irlanda, que han reconegut els maltractaments a nens sota la seva tutela, a Espanya aquests abusos no han estat mai jutjats ni reparats.

“Els internats de la por” és un documental dirigit per Montse Armengou i Ricard Belis que tanca la trilogia sobre la infantesa com a víctima del franquisme, iniciada amb “Els nens perduts del franquisme” (2002) i “Torneu-me el fill!” (2012).

Passi del vídeo de 19h a 20:15

Debat 20:15 a les 22h

Es pot descarregar l’ enllaç del documental Els internat de la por (2015) emès per TV3 al programa Sense ficció:

http://blogs.ccma.cat/senseficcio.php?itemid=55591

Material extra: http://blogs.ccma.cat/senseficcio.php?itemid=55661&catid=2393

(*)

Juan Antonio Miguel Marina, protagonista testimonial del documental ‘Els internats de la por’.

Va néixer el 1964 a la Casa Provincial Maternitat de Barcelona, on va estar internat fins als 7 anys. Llavors va passar a continuació a les Llars Mundet, pertanyent també a la Diputació i gestionat per les monges Filles de la Caritat de Sant Vicenç de Paül i els salesians de Sant Joan Bosco. Als 18 anys, el 1982, va sortir podent refer la seva vida, cursant carrera universitària, formant família i treballant com a funcionari de l’Estat.

Carlos Carceller Ruiz, protagonista testimonial del documental.

No va néixer en un internat però aviat va passar per quatre internats per separació dels seus pares en el qual va intervenir el Tribunal Eclesiàstic de la Rota obligant la seva mare a la renúncia i abandonament dels seus fills. Va estar a La Salle del Port de la Zona Franca i finalment va ser internat en les Llars Mundet sortint als 17 anys en ser expulsat de manera irregular i arbitrària. Va poder refer la seva vida cursant carrera universitària, formant família i treballant com a professor de filosofia.


Jueves, 28 enero a las 18:50h. DVD Fórum:

LOS INTERNADOS DEL MIEDO

Con la presencia de dos de los protagonistas testimoniales del documental:

Juan Antonio Miguel Marina y Carlos Carceller Ruíz (*)

Miles de niños y niñas fueron encerrados en internados durante el franquismo y hasta los primeros años de la democracia.

Colegios religiosos, orfanatos, preventorios antituberculosos o centros de Auxilio Social se convirtieron en una especie de cárceles para estos jóvenes.

Allí sufrieron abusos físicos, psíquicos, sexuales, explotación laboral o prácticas médicas dudosas. Hoy destapan este pasado oculto y silenciado. A diferencia de países como Irlanda, que han reconocido los malos tratos a niños bajo su tutela, en España estos abusos no han sido nunca juzgados ni reparados.

En este enlace se puede descargar el documental subtitulado Los internados del miedo (2015) en castellano:

http://blogs.ccma.cat/senseficcio.php?itemid=55660&catid=2393

(*)

Juan Antonio Miguel Marina, protagonista testimonial del documental Els internats de la por.

Nació en 1964 en la Casa Provincial Maternidad de Barcelona, donde estuvo internado hasta los 7 años. Entonces pasó a continuación a los Hogares Mundet, perteneciente también a la Diputación y gestionado por las monjas Hijas de la Caridad de San Vicente de Paul y los salesianos de San Juan Bosco. A los 18 años, en 1982, salió pudiendo rehacer su vida, cursando carrera universitaria, formando familia y trabajando como funcionario del Estado.

Carlos Carceller Ruíz, protagonista testimonial del documental.

No nació en un internado pero pronto pasó por cuatro internados por separación de sus padres en el cual intervino el Tribunal Eclesiástico de la Rota obligando a su madre a la renuncia y abandono de sus hijos. Estuvo en La Salle del Port de la Zona Franca y finalmente fue internado en los Hogares Mundet saliendo a los 17 años al ser expulsado de manera irregular y arbitraria. Pudo rehacer su vida cursando carrera universitaria, formando familia y trabajando como profesor de filosofía.

Se ruega puntualidad

Es necesario inscribirse previamente para asegurar la realización de cada acto y para reservar plaza. Si lo deseas, puedes utilizar este formulario:

Tras la entrada en vigor de la Ley de Servicios de la Sociedad de la Información y de Comercio Electrónico, queremos comunicarte que tu dirección de correo electrónico se incorporará a nuestra base de contactos para elenvío de noticias sobre nuestras actividades, así como la posibilidad de cancelación o modificación de tus datos. Puedes ejercer tus derechos de cancelación y/o rectificación utilizando este mismo formulario indicando ‘borrar’ o bien “modificar” en la ventanilla de Asunto.

  ¡Gracias por tu interés!

 


 

Plural-21

Asociación para el cuidado de la vida en un planeta vivo

Cartagena 230, 5º 1ª, tocando c/Mallorca (ver foto)

93 450 1300 –  info@plural-21.org  –  www.plural-21.org

Metro: L2 Encants, L5 Sagrada Familia.

Bus: H8, 19, 20, 33, 34, H10, 45, 47, 50, 51, 62, 92, 117, 192, B24

Plural-21 en Google Maps

 

Compartir

Comments are closed.

Contadores PLC

La asociación ENSALUD informa

Campaña informativa sobre los contadores PLC

Consejo General Médico Austríaco exige la prohibición de los 'Contadores Inteligentes'